1

Aihe: Moler-kimppatilaus

Kissanhiekka on hyvä aines, mutta erityisesti isoille puille, laatikoihin ja alimmaiseksi ainekseksi ruukkuihin kaipaan karkeampaa tavaraa. Sellaisen toimittajaa olen etsinyt aika kauan, lähempää kuin UK:sta, ja nyt sain vihdoin Damolinilta yhteystiedon.

Kyseessä on tanskalainen firma nimeltään Champost. Pitkän vääntämisen jälkeen ovat valmiit toimittamaan "vain" lavallisen, eli 500kg, 100 kpl 5kg pusseja. Hintaa pussille tulee 4,92 €. Esim. Kaizenbonsailta tilattaessa kilohinnaksi rahteineen tulee yli 2 euroa, tässä päästään euron kilohintaan. Kissanhiekka on karkeudeltaan 3-6mm, käytännössä 3-4. Tämä tavara on nimellisesti 6-10, käytännössä myös lähempänä tuota alapäätä. Näin tätä livenä ebolla, ja tämä ei ole kovinkaan karkeata. Normi akadaman luokkaa.

Itse haluaisin ottaa 100 kg, ebo on valmis ottamaan sen verran myös. Jonkun verran voimme joustaa, mutta 2-300 kg pitäisi saada vielä sijoitettua. Halukkaita mukaan tulijoita?

Määrää miettiessä kannattaa huomioida, että seuraava tilaus voi olla edessä esim. 5 vuoden kuluttua. Ja huom, tämä tulee ilman hajustetta.

2

Vs: Moler-kimppatilaus

mä kyllä tätä voisin ostaa mutta puhutaan kymmenistä kiloista ''vain''  big_smile

3

Vs: Moler-kimppatilaus

Tämä asia hoidettiin sähköpostilla, joten kuitataan tännekin - tilaus tehtiin, 500 kg ja kaikki saatiin sijoitettua. Pussin kyljessä lukee, että raekoko 5-11mm. Mielestäni tämä on hiukan turhan karkeata, mutta katsotaan sitten käytännössä kuinka toimii.