1

Aihe: St. Paulia ulos?

Otsikko kertookin jo melkein kaiken. Siis voiko St. Paulia, "santun" viedä kesäksi ulos vai pitäisikö pitää sisällä?

2

Vs: St. Paulia ulos?

Riippuu ihan lämpötilasta.
Itse pidän sitruunantaimiani parvekkeella päivisin, mutta öisin tuon ne sisään, etteivät ne palellu.
Kyllähän lämpimillä ilmoilla sen voisi kantaa aurinkoon "paahtumaan", mutta ei enää, kun on alle 15astetta.

3

Otsikko kertookin jo melkein kaiken. Siis voiko St. Paulia, "santun" viedä kesäksi ulos vai pitäisikö pitää sisällä?

Itse pidän St. Pauliaa sisällä ympäri vuoden ja pärjäävät oikein mukavasti - kukkivatkin usein. St. Paulia on siitä mukava kukka, että se pärjää todella vähäisellä hoidolla ja tosiaan kukkii helposti.

Asiasta toiseen - St. Pauliastakin voisi ehkä kokeilla tehdä kukka-bonsaita. Kyseinen kukkahan muodostaa melko nopeasti itselleen jonkinlaista maavartta, josta mahdollisesti saisi "bonsaille" varren. Itse asiassa olen tätä kerran kokeillutkin, mutta tuolloin olin turhan riuska toimissani ja kukka kuivahti ja kuoli (ilmeisesti liiallisesta lehtien nyppimisestä johtuen). Ehkä teen toisen yrityksen tässä joskus lähivuosina smile

4

Okei, no ehkä mä käytän sitä ulkona... Tosin voi sen varmaan jättää yöksikin kun nyt kello on pian puoli 11 illalla ja vielä on 20.4 C lämmintä ulkona.

5

mutta ei liian paahtavaa aurinkoa eikä toisaalta yöksi pihalle, jos on hallan vaaraa (tuskin näillä helteillä). Itse annan kaikille sisäkukillen joka kesä ilmakylpyjä ja melkein kaikki ovat saaneet uutta pontta elämäänsä. Ainoa poikkeus on ollut sutipuu, joka ei todellakaan viihtynyt meillä pihalla vaan varisti upeat lehtensä PÄIVÄSSÄ ja sen jälkeen mitkään konstit eivät auttaneet, enää on jäljellä kuivunut letti, hmm...