1

Aihe: Musiikkimakusi?

Eli minkälaista musiikkia kuuntelet? Itse olen vannoutunut metallin kuuntelija.
Meinasin ekaksi tehdä äänestyksen, mutta en minä niitä kaikkia genrejä tunne.  wink

/,,/(-.-)/,,/

2

Vs: Musiikkimakusi?

Sairasta...

Itse kuuntelen vähän kaikke mikä kuulostaa hyvältä korvaan.
Mutta cd mitä olen ostanut ovat kyllä suuntautuneet sinne kevyemmän metallin puolelle. Mutta melkein kaikki menee... paitsi radio, välillä kun töistä ajaa kotiin, tekisi mieli ajaa viereiselle kaistalle tai ojaan ja lopettaa kärsimys. :>

3

Klassista ja oopperaa. tongue Mitään suosikkisäveltäjää ei ole.

4

Mielenkiintoinen keskustelu  big_smile  Raskaampaa metallia ja välillä "sankariheviä" ,,/

5

Itse kuuntelen vähän kaikke mikä kuulostaa hyvältä korvaan.

Samoilla linjoilla ollaan, aika monipuolisesti tulee kuunneltua paitsi nuo ooppera ja klassinen nyt on vähän vähemmälle jäänyt.

Erästä toista foorumia lainatakseni arvon 10 kappaletta musiikkikirjastostani. Saas nähdä miten noloja kappaleita tulee, tai miten hyvin se musiikkimakuani kuvaa?:

1. Texas Lightning - No No Never (Saksan tämän vuoden euroviisu)
2. Mötley Crüe - Use It Or Lose It
3. Atomic Kitten - Whole Again
4. Children of Boredom - Kaverit Vittuilee (onkohan tämä sitä sankariheviä? http://www.mikseri.net/artists/boredomi.18861.php)
5. Faith Hill - There You'll Be
6. Accept - Prisoner
7. Iron Maiden - Gangland (varmaan Maidenin huonoin piisi)
8. Twisted Sister - Shoot 'Em Down
9. James Brown - This Is A Mans World
10. W.A.S.P - Rebel in the F.D.G

No niin No...

"It is art for art's sake." - S. Holmes

6

Reggae, funk, jazz, elektroninen, world ja jonkun verran psychedelics..

Vähän erilaista...

7 Viimeksi muokannut Velma (18.04.2007 14:51:04)

Suosikkeja on mulla
* Ultra Bra
* Dingo
* Matti ja Teppo
* vanhemmat euroviisut (=70-luvun diskohumppa)

Lisäys:
Dschinghis Khan on tällä hetkellä niin parasta ikinä, vaik saksaa en osaakaan.

Hortonomi (AMK) ja orkideaharrastaja, joka on palailemassa bonsaiden pariin vuosien tauon jälkeen.

8

"Klassista ja oopperaa. tongue Mitään suosikkisäveltäjää ei ole."
---> samanlaista kuuntelen:) En paljoa, mutta säveltäjällä/laulettavissa laulajalla ei läheskään ole väliä:)

9

Rakastan toki kyllä kaikkea musiikkia, mutta kaikista mieluiten kuuntelen klassista, sekä oopperaa. smile

"Tämän päivän kauniit sanat kantavat hedelmää huomenna"

Mahatma gandhi

10

Ooh, meitä on peräti kolme. big_smile

11

Kuuntelen yleensä kaikkea mitä sattuu korvaan ja muutamia suosikkeja on: Manovar,Lordi,Eläkeläiset ja Iron Maiden (Run to the hills). Muuta ei yleensä tuu kuunneltuu. Kertokaa jos tiedätte jonkun hyvän bändin.(Mieluummin suomalaista musaa:D)

12

Suosikkeja AC/DC, Iron Maiden sekä Deep purple. Sitten kaikenlainen rytmimusiikki kuulostaa todella hyvältä. Kaikenlaiset latinojammailut sekä jazz, funk ja blues. Myös reggae ja jonkinlainen räppi (run dmc) on ihan hyvää.
Yleensäkin kaikki vanhempi musiikki. Mainittakoon vielä Rolling Stones ja Led Zeppelin, kyllähän näitä löytyis.

If he's so smart how come he's dead?

13

Metallia Lähinnä. System of a Downia ja Sentencediä. Tosin kuuntelen Tenacious D:täkin, se on jotain rokkia..

Meitä kaikkia musta kuolo päähän koppaa.

-Aleksis Kivi

14

Dance/Metalli, riippuu viikonpäivästä cool

15

Melkein kaikkiruokainen, mutta bongorumpujaen kuuntele. Doors kuulostaa hyvältä, Riders in the storm....dundundundDUM! Ja greedens Clearwater Revival soi parastaikaa taustalla...

16 Viimeksi muokannut Bartimaeus (20.10.2007 23:25:34)

Bartimaeus kirjoitti:

Metallia lähinnä. System of a Downia ja Sentencediä. Tosin kuuntelen Tenacious D:täkin, se on jotain rokkia..

Nyt täytyy päivittää. Musiikkimakuni on kehittynyt vahvasti sitten tuon viestin kirjoittamisen. Nykyään lempigenreni on black metal, jota luonnollisesti eniten kuuntelenkin. Myös death metal, sinfoninen musiikki ja ambient iskee oikeassa muodossa.

Tenacious D:n lopetin, vaikken sitä tosissani kuunnellutkaan. Nykyään kuuntelemiani bändejä ovat Burzum, Immortal, Dimmu Borgir, vanha Sentenced ja pienissä määrin System. Hankkinen myös lähiaikoina Beheritin albumin "Drawing down the Moon", joten saattaa olla, että alan kuunnella aktiivisesti myös Beheritiäkin.

He, jotka sanovat black metallia (tai mitä vain metallia yleensä) sairaaksi, joutavat aatteidensa puolesta roskakoriin. tongue

Meitä kaikkia musta kuolo päähän koppaa.

-Aleksis Kivi

17

Ei kai mikään musikkigenre ole sairasta tai huonoa, sehän on vain tosiasia ettei kaikki voi pitää kaikesta kun meitä on niin monta erilaista tällä planeetalla. Jotain mitä en itse ymmärrä on suomiräppi ja ns. "moderni musiikki".

Oma suosikki on metalli melkein kaikissa muodoissa, esim. Dying Fetus, Slayer, vanha Metallica, Iron Maiden, Sepultura, Pain, Hypocrisy, Nightwish, Opera IX, Ensiferum,  vanha Slipknot, Hatebreed, Satyricon, Kalmah... listaa voi jatkaa ja jatkaa.

Eikä tartte haukkua synkistelijäksi wink

18

Aikamoinen kirjo bonsaitten kasvatus musiikkia vaikka nopeesti kateltuna näyttäisi olevan metalli ja klassinen jotka toimii porukoille parhaiten big_smile
Pitää se omakin korsi kekoon kantaa. Vanhempi proge 60-70 luvulta, krautrock ja mitä siitä porukasta on sittemmin syntynyt, moni ns. post-rock porukka toimii, klassisista bach pitänee mainita ihan vaan oman matemaattisuutensa vuoksi ja john cage oman "hässäkkänsä" takia, warp records, anticon, helmilevyt, love records, beck, vladislav delay, telefon tel aviv, murmurecordings, king tubby, ektro records, brian eno, rob hubbard, izumi tateno, susumu yokota, in flames, thursday, disco ensemble, camel, genesis, frank zappa, aavikko, tangerine dream, henry cow, micra girls..
Noh, ehkä listaa ei jaksa loputtomiin jatkaa. Kai tuosta voi lukea että "kaikkiruokainen kunhan se on niin hyvin maustettua ettei tarvitse aina käyttää ketsuppia" wink

sakari

19

Kuuntelen kaikkea hyvää ja erikoista. Suurin osa kuuntelemastani ei mene mihinkään musiikkigenreen. Esim: Tori Amos, Patrick Wolf, Björk, Kate Bush, Antony and The Johnsons, Regina Spektor, Rasputina, Siouxsie and The Banshees, Pink Floyd, Leonard Cohen.

20 Viimeksi muokannut Persoona (03.10.2008 12:42:16)

Tässä ehkä mieluisimpia bändejä/artisteja, mistä mä ainakin tykkään:

-Nightwish
-Led Zeppelin
-Michael Jackson
-Sonata Arctica
-Emmi
-Annica
-KoRn
-Metallica
-Iron Maiden
- Children Of Bodom
- System Of A Down

jne..
Muutakin musiikkia kuuntelen, mutta nyt ei satu mieleen, eikä muutenkaan jaksa ruveta kymmeniä bändejä tuohon listaamaan. Mutta tonne suuntaan musiikkia minä kuuntelen.

Lol.

21 Viimeksi muokannut Scinaya (13.08.2008 14:58:17)

HAHHAAA! Minäkin olen hevin perään. Itse tosin eniten kuuntelen poweriw, fantasya ja melodeathkin menee. Bänditasolla haluan edellisen tapaan nostaa esille NIGHTWISHIN! mutta myös Rhapsodyn (nykyään Rhapsody of Fire), Avantasian, Tristanian, Sirenian, Edguyn, Kamelotin, Moonsorrow´n... ja Lista vaan jatkuu.. smile kuten Kalmah, Ensiferum, Dragonforce....

--or do we live only once?

22 Viimeksi muokannut Donut (21.08.2008 21:10:20)

Ai tämmönenkin on tääl!
Olen Itsekkin Deathin ja Hevin kuuntelia
joskus kuuntelen vähän rennompaa.
kuuntelen
Ozzya, Judas Priestia, Neil Zazaa (guitar hero)
Jerry C (guitar hero) Täs on yks hyvä kappale
http://www.youtube.com/watch?v=kdlovtN7gZw
sit mä kuuntelen
Bodomia, OPethiA,
Mungo Jerryä täs taas yks biisi
http://www.youtube.com/watch?v=zc9wIzi96_E
Se on sit loistava! smile=)
Sit jotakin inkkari musaa. Testamenttia
Guns & Roses, NO (Kaverin bändi), DT
ja niin edelleen.........

W00t Mä TAPASIN Opethin! - Mikael Åkerfeldt    /,,/
AJAJAJaaaa!!   tatatatataaa...                    ps. en oo hullu.

23

Minä kuuntelen aika laidasta laitaan. Tai no siis r'n'bstä j-rockiin ja räpistä balladeihin. big_smile Mutta suosikkeihin kuuluu ehdottomasti Tokio Hotel, Timbaland ja Elastinen. Plussana tietysti j-rockia, kuten Miyavi, MUCC, An Café, GazettE ja Dir en Grey.

I don't want to cause you trouble
Don't wanna stay too long
I just came here to say to you
I am by your side

24

minun lempi kappale on Nik Kershawin - the riddle. mut tykkään kuunnella radiosta vähä mitä sattuu mutta en kuitenkaan tykkää vastaavan laisista bändeistä esim. ac/dc , iron maden , metallika ym. koska mun mielestä se on vaan kitara sooloja ja päätöntä rääkymistä(ei pahalla)(makuasioista ei kiistellä!). sit en tykkää yhtään räpistä.se ei oikein kuulosta musiikilta...

mut muuten kaikki mitä yleensä radio novasta kuuluu (joskus vahinkossa iskelmää) on sellasta mukavaa kunhan ei oo liian hidas tempo.

25

psy/trance/ambienttia  ja sit reggaet