1 Viimeksi muokannut jartza (26.04.2008 17:51:52)

Aihe: bonsai ruukkuja

olen saanuut yhden kaupan yhteydessä
muutaman kymmentä bonsai ruukkua.
enkä viitsisi niitä heittää roskiinkaan.
kun tiedän kuinka vaikea niitä on hommata.
joten jos joku olisi niistä kiinnostunut
SAISI NYT HALVALLA
puh  044-3553375
kokoja on 10cm-50cm
kuviakin on tarjolla jo ja niitä on jo lähetettykin
olen työni puolesta saanut niitä vähän kuin palkaksi.
olin siivoamassa yhtä kukkatarviketukkua

ruukut on mennyt ei kannata enää kysellä

2

Vs: bonsai ruukkuja

Olisiko kuvia jotta näkisi millaisia ruukkuja on tarjolla?
Ja kokoja olisi kiva tietää myös.

Mistä olet sitten muuten saanut niitä niin paljon? Ihan uteliaisuuttani kysyn.

3

Itse minä en meinaa löytää millään sopivia ruukkuja... Kertokaa jos näette missä niitä on (lähellä Espoon keskustaa mielellään):D

Bonsaita ei kasvateta hetkessä, vaan siihen menee vuosia...

4

Espoon Suomenojan Bauhausissa oli vielä alkukesästä läjittäin ruukkuja myynnissä, ja myyjän puheista ymmärsin että olisivat nyt jotakuinkin vakitavaraa jatkossa. Malleja ei montaa tuolloin ollut, mutta tämänhetkistä tilannetta en tiedäkään.

5

Onko ne ihan uusia Bauhausissa? Yksikään kauppa ei Suomessa tietääkseni myy ruukkuja muutoin kuin kuolleista puista jääneitä.

Raisio Bonsai myy ruukkuja verkkokaupassa. Laatu on Kiina tai Korea, mutta mielestäni aika hyvä. Hinta-laatusuhde on loistava. Viherpajassa Vantaalla on joskus hyviä käytettyjä. Raisiobonsaista saattaa tosin saada uuden halvemmalla.

Itse olen tilannut Saksasta pari kertaa. Bonsai Zentrum Munsterland ainakin on hyvä, laajat valikoimat.

6

Espoon Bauhausissa en ole käynyt, mutta Tampereen Bauhausissa oli ruukkuja myynnissä ja uusia olivat. Vantaan Bauhausissa ei ollut ruukkuja myynnissä. Jyväskylän Viherlandiassa oli myös uusia ruukkuja myynnissä. Samat ruukut tosin kuin viime kesänäkin, eikä uusia ollut tullut. Nämä siis bongasin heinäkuussa kesälomareissulla. Valikoimat ei mitkään ihmeelliset olleet, ettei niitä varten kannata kovin kaukaa mennä ihmettelemään. Varmemmin ainakin toistaiseksi saa netistä tilailemalla.

offtopic: Helsingin Tokyokanissa kävin myös ja sieltä tarttui mukaan alumiinilankaa ja concave cuttersit. Eli siellä on työkaluja myynnissä. Ruukkuja ei näkynyt.

"It is art for art's sake." - S. Holmes