26

Vs: Mistä löydän bonsaitarvikkeita?

-tuleekohan veroja, koska ei ole EU-maa?

Veroja tulee. Tullia myös. Tulli on parin prosentin luokkaa, mutta enemmän kirpaisee suomen riisto ALV.

Hintoihin kun laskee 25% päälle ollaan aika lähellä totuutta.

Bonsai Empire vaikuttaisi ihan kiinnostavalta, mutta eivät huoli Visaa.

27

Lisään vielä tähän:
http://www.kaizenbonsai.com/
Brittiläinen, erittäin nopea ja hyvä palvelu, postikulut painon mukaan, edulliset.
http://www.bonsaishop.se/
Ruotsalainen, jos sattuu olemaan Tukholmassa autolla niin kannattaa ottaa yhteyttä.

28

Tänään päräytin tilauksen tänne: http://www.bonsai-shop.com./
Vertailin tuon, bonsaiplazan ja omiyabonsain hintoja ja totesin, että vaikka postikuluissa ja tuotteiden hinnoissa on eroja, alimman viivan alle jäävä summa on kaikissa lähes sama. Näinpä valinta osui sitten siihen, jossa oli paras valikoima.

29

Tavarat tuli vikkelästi. Tilasin tosiaan mm tällaiset leikkurit: http://www.bonsai-shop.com/index.html?S … 303Q30DDC0
http://www.bonsai-shop.com/index.html?S … 3F0B34K6MN
Halpaa ja hyvää ei tunnetusti ole ja se päti taas tähänkin. Toiset pihdit oli veli kiinalainen ilmeisesti niitannut kasaan maanantaina, kun oli jäänyt niitti niin löysälle, ettei terät lonksui ja puri ristiin.
Sinänsä ei mitään haitannut, kun on vehkeet millä hakata niitti tiukempaan, mutta jos ei olis ollut, niin olis voinut harmittaa.
Tämä se on näitä postimyynnin huonoja puolia, kun ei pääse valikoimaan.

Mutta ai-jai. Kyllä on elämä helppoa, kun saa puita leikellä ja langoittaa kunnon vehkeillä. Nyt jo ihmettelen miten ennen tulin toimeen ilman.

30 Viimeksi muokannut cosmichd (06.08.2007 22:50:39)

Ostin tuommoiset sakset:

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=52878038

ja kappas vain, heti tuli uudet myyntiin. Tuli tänään postipaketti. Olen oikein tyytyväinen ja iloisesti yllättynyt, nämä on oikein hyvät ja hyvin terävät sakset. Tuolla myyjällä näkyy olevan muutakin teräasetta Japanista, katanasta puumiekkkoihin.

Laitoin hänelle pyynnön, että alkaisi tuoda bonsai-välineitä Suomeen. Varmaan jos muutkin laittaisi vastaavia pyyntöjä, tuosta voisi tulla yksi ostopaikka lisää.

Innostuin käyttämään saksia metsässä kasvaviin puihin. Katkesi hyvin tuommoiset peukalon paksuiset oksatkin.... sitten huomasin, että terästä oli lohjennut pala.

Karkaistut ohuet terät EIVÄT kestä sellaista vääntämistä, että samalla taivutat oksaa kun katkaiset sitä. Oppia ikä kaikki.

31

Terveisiä Tukholmasta. Vanhassakaupungissa on viikinkitavaroita myyvä liike, jossa on myynnissä neljänlaisia bonsaisaksia, hinnat 95-145 kruunua, eli 10-15 euroa. Ovat oikein käsin taottuja, ja ainakin paperia ja hiuksia leikkaavat hyvin.

http://picasaweb.google.fi/cosmichd/Bonsaisakset

32

Viikingit ja bonsaitarvikkeet, ei oikein kuulosta yhteensopivilta, mutta hieno löytö silti. big_smile

33

Tota tietäsiköhän joku että mistä saisi niitä bonsai lautasia tai silläisiä neliön muotoisia kun niitä on näköjään minun vaikea löytää ... Saatan mennä tässä lähiaikoina platageniin niin että olisikohan siellä niitä lautasia kun muuten menee ikkunanlauta menee pilalle

34

SoMoZe kirjoitti:

Tota tietäsiköhän joku että mistä saisi niitä bonsai lautasia tai silläisiä neliön muotoisia kun niitä on näköjään minun vaikea löytää ... Saatan mennä tässä lähiaikoina platageniin niin että olisikohan siellä niitä lautasia kun muuten menee ikkunanlauta menee pilalle

Lautaset usein myydään ruukkujen mukana jos ollenkaan. Tokyokanista löytyy aika hienoja sushilautasia mitä olen käyttänyt yhden bonsaini alustana. Ostin ne tosin ihan ruokaa varten, mutta ne näyttää aika hyviltä siinä bonsainkin alla.

35

tiedättekö jotain hyviä halpoja paikkoja netissä joista voi tilata bonsaitarvikkeita tai itse bonsaita? entä onko savonlinnan lähettyvillä (esim juva, sulkava, kerimäki, kitee) bonsaitarvike kauppoja?

36

varjofiikus^^ kirjoitti:

tiedättekö jotain hyviä halpoja paikkoja netissä joista voi tilata bonsaitarvikkeita tai itse bonsaita? entä onko savonlinnan lähettyvillä (esim juva, sulkava, kerimäki, kitee) bonsaitarvike kauppoja?

Suomesta ei hirveästi bonsai-tarvikekauppoja löydy:

- Ruukkupuun puodista voi tilata ruukkuja, työkaluja ja muita tarvikkeita (www.ruukkupuu.fi)

- Tokyokan:sta Helsingistä löytyy joitain saksia ja taivutuslankaa (www.tokyokan.fi)

- Vantaan Viherpajasta löytyy puita ja vaatimaton kokoelma saksia tms. (www.viherpaja.fi)

- Bonsaita, mallsai-ruukkuja, joitakin työkaluja (esim. Fiskarsin bonsai-saksia) löytyy sieltä täältä kukkakaupoista yms. (esim. joistakin Kodin Ykkösen liikkeistä jne.)

Ja siinäpä ne melkein ovatkin...

Parhaiten bonsai-tarvikkeita löytää verkkokaupoista. Itse olen käyttänyt Bonsai-Zentrum Muensterlandia (Saksa, www.bonsai.de).

37

riittaha kirjoitti:

Sesto kaupoista löytyy Felicia nimistä kissanhiekka joka on koostumukseltaan sama , ja myös näyttää aivan samalta, kun se Coopsin kissanhiekka mistä ruotsalaiset ovat puhuneet. Jonkin verran tarvikkeita (sakset, jotain pihtejä, lankaa) löytyy Ruukkupuu puodista (www.ruukkupuu.fi). Itse tilaan paljon Saksasta, Bonsai-Zentrum Münsteristä, www.bonsai.de  Palvelu on aina toiminnut erinomaisesti, ja kysellä voi myös englanniksi, jos saksan taidot ovat olemattomat tai liian ruosteiset.

Voiko täältä Saksasta tilata myös bonsai puita? Mitenkä maksoit? kauan toimitus kestää?
Kiitos tiedoista

Minä tilasin lauantai-iltana 25.8.07 Bonsai Zentrum Munsterlandista Neidonmännyn. Hintaa oli 49e ja siihen päälle postikulut 17,90e. Maksoin luottokortilla. Myös tilisiirto olisi onnistunut, mutta en ole varma, olisiko siitä tullut ylimääräisiä kuluja. Laittoivat sähköpostilla linkin, josta pystyin seuraamaan paketin etenemistä. Se oli tosin saksaksi, mutta menemällä osoitteeseen www.dpd.com, valitsemalla sieltä kieleksi suomen, ja syöttämällä paketin numeron sille varattuun kenttään, sain seurantatiedot selvällä suomenkielellä. Paketti lähti matkaan tiistaina 28.8. ja tuli Tanskan kautta Vantaalle lajittelukeskukseen perjantaina aamuyöllä. Se olisi ehditty jakaa minulle jo silloin samana päivänä 31.8. mutta koska DPD hoitaa Suomessa yksityishenkilöiden kuljetukset Itellan kautta, meni toimitus viikonlopun yli. Keltainen kuljetus 14 toimittaa kuljetuksen 8-14.00 välisenä aikana ja puu olikin minulla heti maanantaiaamuna 8.05 smile

Hyväkuntoisenahan tuo saapui ja erittäin hyvin pakattuna. Mukana tuli hoito-ohjeet, saksaksi tosin. Hoitosuunnitelmassa lukee, että uudelleenistutus on edessä 03/09.
En voi kritisoida kyseistä firmaa yhtään mistään. Mielestäni hinta, ja varsinkin postikulut, olivat erittäin kohtuulliset ja toimitusaika asiallinen.

38

Laittoivat sähköpostilla linkin, josta pystyin seuraamaan paketin etenemistä. Se oli tosin saksaksi, mutta menemällä osoitteeseen www.dpd.com, valitsemalla sieltä kieleksi suomen, ja syöttämällä paketin numeron sille varattuun kenttään, sain seurantatiedot selvällä suomenkielellä. Paketti lähti matkaan tiistaina 28.8. ja tuli Tanskan kautta Vantaalle lajittelukeskukseen perjantaina aamuyöllä. Se olisi ehditty jakaa minulle jo silloin samana päivänä 31.8. mutta koska DPD hoitaa Suomessa yksityishenkilöiden kuljetukset Itellan kautta, meni toimitus viikonlopun yli. Keltainen kuljetus 14 toimittaa kuljetuksen 8-14.00 välisenä aikana ja puu olikin minulla heti maanantaiaamuna 8.05 smile

Mulle tuli kanssa paketti tänään tuolta Bonsai Zentrum Munsterlandista. Ja paketti lähti myös viikko sitten tiistaina, eli näyttäisi olevan tiistai lähetyspäivä siellä päässä ja seuraavana maanantaina paketti perillä. Harmi sinänsä, sillä jos se lähtisi maanantaina niin se kerettäisiin jakamaan jo perjantaina. Itselläni tosin ei ollut mitään elävää paketissa, joten se ei nyt niin päivän päälle ollut. Mutta ajattelin nyt pistää tänne oman lähetykseni stoorin, jos joku muukin miettii puiden tilaamista tuolta.

Itsehän asun täällä pohjanmaalla. Ja mulla ei hoitanut Itellan keltainen kuljetus jakelua, vaan paikallinen kuljetusliike toimitti paketin Seinäjoen lajittelukeskuksesta perille. Olin vielä töissä, kun he yrittivät toimittaa pakettia, ja kuski soitti sitten minulle töihin ja toimitti paketin työmaalle. Eli tosi hyvä oli palvelu... Ja ruukut sun muu sälä mitä tilasin oli pakattu todella isoon pahvilaatikkoon, joka oli täynnä styroxpalleroita. Ja kaikki oli ehjänä, että uskallan kyllä suositella tuota firmaa minäkin.

"It is art for art's sake." - S. Holmes

39

Kannattaa näköjään tosiaan hommata kunnon välineet. Tylsä veitsi kyllä leikkaa sitä sormea hyvin, vaikka oksat katkeiskin vähän huonommin... hmm

40

Turussa Kauppilan Puutarhasta ainakin saa bonsairuukkuja aluslautasineen ja eri paksuisia muovipäällysteisiä taivutuslankoja. Valikoima mallsai-puitakin löytyy (hinnat jotain 10-30e)ja myös pari vähän isompaa bonsaita (hinnat siellä 300e paikkeilla). Puutarhatarvikkeita löytyy myös, mutta en ole varsinaisia bonsai-välineitä löytänyt.

41

Kauppilassa myydään myös niin sanottuja harjoitusruukkuja. Samanlaisia kuin perus bonsairuukut (matalia, reikä pohjassa ja pienet jalat) mutta ovat muovisia. Ihan päteviä jos puu on vielä sen verran "nuori" ettei halua pistää esille.

42 Viimeksi muokannut mizako (28.11.2007 00:19:56)

Lappeenrannassa Iso Kristiinan alakerrassa on joukko pieniä kiinalaisia miehiä myymässä kiinalaista posliinia. Löytyi kaikkea "ming"vaaseista syömäpuikkoihin ja teekupeista ruukkuihin. Ne jotka on lähistöllä niin kannattaa käydä katsomassa. Itse löysin tämmöisen ruukun 12 eurolla! Korkeutta 27 cm ja halkaisija 29 cm.

Tai chie chie le.

http://www.mizako.com/temp/lpr_ruukku.jpg

43

Eli siis toisin sanoen tuo bonsai.de on todella luotettava paikka ostaa ruukkuja yms.? ja luottokortti on paras maksutapa?

Ilman happea ei voi elää..

44

Laurii kirjoitti:

Eli siis toisin sanoen tuo bonsai.de on todella luotettava paikka ostaa ruukkuja yms.? ja luottokortti on paras maksutapa?

Itse olen tuolta tilannut kaksi kertaa ja maksanut luottokortilla - kaikki on sujunut hienosti ja kaikin puolin luotettavasti. Ensimmäisellä tilauskerralla sain tosin tilaamiani pienemmät oksasakset, mutta bonsai.de oli heti valmis korvaamaan vahingon (ja itse asiassa pienemmät sakset soveltuivat tarkoituksiini tilaamaani kokoa paremmin...). Omat kokemukseni bonsai.de:stä ovat siis joka suhteessa hyvät.

45

ok. tällä hetkellä oma tilaus lista näyttää olevan noin 125€.. smile

46

Laurii kirjoitti:

ok. tällä hetkellä oma tilaus lista näyttää olevan noin 125€.. smile

Omien tilauksieni yhteishinta lienee samaa luokaa kuin tuo. Minun piti tilata jo joskus syksyllä, mutta se on vähän jäänyt. Nyt ongelminani tosin ovat vanhempani, jotka eivät anna minun käyttää noin paljon bonsai-tuotteisiin. En voi uskoa, miten kapeakatseisia he ovat.

Meitä kaikkia musta kuolo päähän koppaa.

-Aleksis Kivi

47

Itse tilaan joskus kesäkuun puolessa välissä kun olen suomessa.. tänne marokkoon ei saa edes tilattua ja vaikka saisikin niin ne ei tule koskaan perille.. Joten joudun odottamaan vielä noin puol vuotta.

48 Viimeksi muokannut RMb (01.01.2008 16:58:55)

Onko kellään kokemuksia Stockmannilta ostetuista bonsaisaksista jota on jotakin 16 ja 24 euroo?

Tai näistä halvoista japanilaisista bonsai työ välineistä. Tuntuu vain jotenkin liian halvalta ollakseen laadukasta, mutta jos joku on ostanut täältä niin kommentteja arvostettaisiin. http://www.kaizenbonsai.com/shop/index.php?cPath=21_51

Tai näistä, http://www.kaizenbonsai.com/shop/produc … cts_id=852

49 Viimeksi muokannut Laurii (01.01.2008 19:14:40)

"Modelled on traditional Japanese designs but made in China to an excellent standard, these tools offer a great opportunity to enjoy using purpose designed tools without the considerable expense required for Japanese bonsai tools."

Niin niiden muoto on japanilainen mutta ne on tehty kiinassa. Siks ton setin hinta on euroissa 45. Jos olis 100% japanilainen setti ni ei pääsis alle 150€..

Tässä on 100% japanilainen työkalu setti:

http://www.bonsai.de/shop/werkzeugset-1 … p-4305.htm

Sitte on vielä paremman laautusta:

http://www.bonsai.de/shop/werkzeugset-e … p-4306.htm

50

... siis onks ne kannattavia ostoksia (siis tilata tuollaisia halpis)?