51 Viimeksi muokannut Laurii (01.01.2008 19:16:35)

Vs: Mistä löydän bonsaitarvikkeita?

se ei oo koskaa varma sitte että leikkaako oksasakset vinoon vai tippuuko niitit vai meneekö sakset heti pilalle jne.

Edit= kirj. virhe

Ilman happea ei voi elää..

52

Onkos sinulla sitten mistä hankitut bonsai tarvikkeet ja suosittelisitko niitä muille?

53

no mul ei oo viel mitää mutta tilaan www.bonsai.de kaupasta.

54

Tiedätkö sivuston luotettavuudesta ja onnistuuko sivun kääntäminen englanniksi jotenkin... kun en oikein osaa saksaa, ainoat sanat jotka osaan sanoa (mutten kirjoittaa...) ovat(Suomeksi) olen leikkele....

55

Ei saa englanniksi

56

Niin ja mitä muut ihmisiet on sanonu ni kyl se iha luotettava paikka on. Maksaminen on hoitunut ilman mitään ongelmia ja paketti on tullut perille ilman että mitään on ollut rikki.

57

....Harmillista

58

Siis harmillista se kieli, hyvä että se on luotettava, pitänee pyytää jotakuta suomentamaan minulle vähän sen sivuston sisältöä.

59

Mä voin suomentaa.. Tietenki kohtuullisia määriä. ettei kuitenkaa koko web sivustoa.

60

Kiitos mutta mun isoveljet on opiskellut saksaa, joten pitänee pyytää heitä vain käymään ja suomentamaan minulle smile home lovely home

61

Kieliongelmissa pientä apua voi hakea Babelfish-palvelusta, jolla sivuston saa kääntymään "kapula-englanniksi":

http://babelfish.altavista.com/

62

Yksi kysymys bonsai työkaluista. Jos leikkaa kaikki oksat niillä concave branch cutter:eilla niin eihän sitte tarvi tynkäpihtejä?

63 Viimeksi muokannut tri Forsbacka (08.01.2008 17:19:53)

Periaatteessa molemmat tarvitaan.
Ainakin omilla concave cuttereilla tuo leikkausjälki jää lähes suoraksi.

Osta knob cutterit (tynkäpihdit) ja puutarhaliikkeestä kympillä tavalliset oksasakset.

64

Mun yhdessä bonsai kirjassa on leikattu kohta mikä on tehty concaveilla ja siinä on sellanen kuoppa. Vai voiko olla että se oli tehty sellasilla ihmeen ball form concave cuttereilla?

65

Ne concavet mitä siinä kirjassa käytettiin oli sellaset ball form concave brach cutters.

Joten, säästän huikeat 14€ jos tilaan sellaset ball form concave cutterit, tynkäpihtien ja normaalejen concavejen sijasta. (tuo oli vaikea lause kirjottaa.. smile)

Tässä linkki niihin ball form concave cuttereihin:
http://www.bonsai.de/shop/konkavzange-k … p-1460.htm

66

Mulle on jäänyt mieleen joltain "asiantuntijalta", että melko pitkään harrastuksessamme pärjää kun on kahdet em. leikkurit. Pienemmät n.175mm tai 7'' on mukavat tarkkaan työskentelyyn ja tuollainen viisto mallit, eli kaarevaleikkauspinta noin 45 asteen kulmassa. Niiden kärjillä pääsee melko syvällä oleviin kohteisiin. Suurempia n. 250mm tai 10'' tarvitsee enemmän, kun massatuotetaan runkoja, eli katkotaan paksumpia oksia ja ajan säästämiseksi rouhaistaan syvältä. Niissä leikkauspinta on havaittavasti kuperanpi ja yleensä kohtisuoraan. Olen tehnyt vastaavat suurinta tongeista nauhahiomakoneella ja smirgelillä hiomalla, taitavat olla linjaleikkurit suomeksi. Leikkausjälki niillä ei ole huoppusiisti, joten olen siistinyt haavapintaa lyhytteräisellä vuolupuukolla, jossa on voimakkaasti suippeneva terä.

67

Raisio Bonsai and Garden. Suomalainen Bonsai verkkokauppa on näköjään avattu vastikään...

http://www.raisiobonsai.com/

"It is art for art's sake." - S. Holmes

68

http://www.bonsai.de/shop/index.php?language=en   
Tuosta enkuksi!

69

Bonsai ruukkuja löydät http://www.raisiobonsai.com :sta.

Meillä on laaja valikoima ruukkuja ja muita bonsai tarvikkeita.

70

vähän yritystä, "raisiolainen". Kun kerran vain myyntimielessä olet niin koeta sitten edes olla kirjoittamatta samaa viestiä kahteen kertaan.

71

Mielestäni siinä on jo todella paljon yritystä, jos perustaa Suomeen bonsai -tarvikeliikkeen. Täällähän näitä potentiaalisia asiakkaitakin on sankoin joukoin...

"It is art for art's sake." - S. Holmes

72

Niin ja tuo kauppa vaikuttaa todella hyvin varustetulta, kaikkea tarpeellista löytyy

Mikään ei ole niin tärkeää kuin puutarhanhoito, eikä sekään ole niin tärkeää.

- Kiinalainen sananlasku

73

Mielestäni tänne voisi perustaa vaikka sellaisen markkina-palstan, jonne voisi kerätä kaikkia tälläisiä bonsai-liikkeitä, niin eivät sitten olisi viestiketjujen täytteenä, ja haluamansa olisi helppo löytää

74

Ei varmaankaan kannata, sillä kunnon bonsaikauppoja on Suomessa vain muutama ja maailmallakin melko vähän. Mieluummin sitten tekee niille yhden pysyvän aiheen "välineet ja kirjallisuus"-osioon. smile

Mikään ei ole niin tärkeää kuin puutarhanhoito, eikä sekään ole niin tärkeää.

- Kiinalainen sananlasku

75

Eikös tämä ole juuri sellainen threadi, että tässä voi ilmoittaa: "Mistä löydän bonsaitarvikkeita".

Mukavasti saa kauppa tässä mainosta, sikäli hyvä. Olen tilannut häneltä, voin suositella. Ruukuissa hinnat ovat asialliset, paikoitellen jopa hyvin edulliset. Tavaroiden saatavuus Suomesta ei ole mitenkään itsestään selvää.