26

Vs: Saittipäivitys overdue

Vastailen, tosin vähän myöhässä.

Pahoittelut heti alkuun näin viikonlopun katkosta. Foorumi ja siihen liittyvä käyttäjätili/asiakkuus liittyvät minun henkilökohtaiseen tiliini. Olen omaa asiakkuuttani palveluntarjoajalla lopettamassa ja olin yksinkertaisesti mokannut laskujen kanssa. Ei puolustuksia, oma vikani. Mutta jos helpottaa oli tämä ensimmäinen tällainen katko ja tilanne korjaantui heti kun asiakaspalveluun yhteyden sain.

Salo virkaatekevänä moderaattorina on joskus hätäapuna sulkenut uusien käyttäjien rekisteröinnin ja ilmoittanut siitä minulle. Tämä oli varmasti fiksu tapa tuolloin, koska minun silloisilla resursseilla ei ongelmaa korjattu. En täällä aktiivisesti roiku, joten tila on jäänyt. Tämä on tietty surullista, mutta ihan loogista.

Päivittelin nyt osana isompia järjestelyjä foorumin softan, kytkin rekisteröinnin päälle ja asentelin pätevältä vaikuttavan spämmieston. Tarkkailen nyt miten tämä suoriutuu ja keksin jotain fiksumpaa jos homma ei toimi.

Jeesustelut foorumin omistajuudesta, uskottavuudesta yms. jätän nyt omaan arvoonsa. Hienoja sanoja, mutta ilman konkretiaa niillä ei nyt juuri mitään tee. Sanon saman kuin aiemmin: Mielelläni olen mukana kehittämässä tätä paikkaa tarpeiden ja suunnitelmien mukaan. Sitä ennen kuitenkin tarvitaan ideoita, suunnitelma ja se tarve. Olen aiemminkin suunnitellut ja aloittanut toteuttamaan paljon foorumin ympärille, mutta aina päätynyt samaan lopputulokseen niiden potentiaalisista käyttäjistä.

Nyt ihan käytännön toimina foorumia ollaan siirtämässä minulta Salon huostaan niin, että jatkaisin teknisenä konsulttina tarpeen mukaan. Tilannetta voidaan tietysti samassa yhteydessä tarkastella isommin jos kehityssuunnitelmia jo saadaan kasaan.

"A garden is the best alternative therapy"

27

Jeesus tässä, moi!

En lähde esiintymään saitin pelastajana, en myöskään pelaamaan syyttelypeliä. Kiitän foorumisoftan tilannepäivityksestä ja olen iloinen, että Salo on saittiaktiivina saamassa isompaa roolia. Muiltakin foorumisteilta löytyy arkityön kautta yllättävää osaamista ja halukkuutta auttaa tarvittaessa teknisessä ylläpidossa. Homma ei saa jäädä yhden harteille, etenkin jos se alkaa viedä liikaa voimia: apua saa ja pitää pyytää.

Asioiden läpikäynti kuten omistajuus, uskottavuus ovat olennaisia, jos halutaan toimintakonseptia parantaa. Olen näkemyksestäsi jyrkästi eri mieltä. Jos sinulla itselläsi on ideoita miten toimintakonseptia voisi kehittää, nyt olisi sopiva aika kertoa. Mitä suunnitelmia on aiemmin ollut? Nyt tarvitaan avointa ja tasapuolista keskustelua.

Ulkona: tammi, kuusi, sempramänty, pähkinäpensas. Sisällä: podocarpus, ficus retusa, likusteri. Taimina douglas-, kelta-, lehtikuusi, pinjaa, sitruuna, kahvipensas, mammuttipetäjä, verivaahtera, amurinvaahtera...

28

Hieno homma tuo siirto Salolle.

Sitten kun vielä saataisiin tänne sitä pihviä, eli asiaa bonsaipuiden kasvattamisesta. Mikähän siihen auttaisi? Millä ilveellä saisi täällä käyvät esittelemään jonkun puunsa, kirjoittamaan positiivisista ja negatiivisista kokemuksista, kirjoittamaan artikkelintyngän hoksaamistaan asioista jne?

29

Voisi avata ihan oman topikin tuolle Janin ehdottamalle aiheelle? Itse olen kypsytellyt omia pihvejäni ja voisin ne kernaasti jakaa maisteltaviksi. Sitten voidaan arvioida ovatko sisäfilettä vai jauhelihaa ja tarvitaanko lisää maustetta.

In other news: kuvalinkkaus on jatkuva päänsärky, voisiko phpBB-upotukset saada toimintaan? hakasulku-kikkailu on hankalaa, etenkin kun useampi kuvapalvelu ei enää tarjoa suoraa url-osoitetta kuville tai ne on tehokkaasti piilotettu. Esimerkiksi käyttämäni Flickr-palvelu (https://www.flickr.com) uudistuu koko ajan siihen suuntaan, että Flickr:n tarjoamaa phpBB-upotusta pitäisi käyttää. Viimeisen uudistuksen jäljiltä en löydä toiminnallisuutta, jolla suoran url:n löytäisin.

Photobucket (http://photobucket.com/) on Salon mukaan tässä suhteessa suositeltavampi, mutta itse taidan jo olla jumissa Flickr:ssa.

Ulkona: tammi, kuusi, sempramänty, pähkinäpensas. Sisällä: podocarpus, ficus retusa, likusteri. Taimina douglas-, kelta-, lehtikuusi, pinjaa, sitruuna, kahvipensas, mammuttipetäjä, verivaahtera, amurinvaahtera...

30

Flickeri(kin) on hankala, koska se on liikkuva maali. Kehittyy, tai ainakin muuttuu. Viimeaikaiset muutokset ovaty isoja huononnuksia. Tein ohjeet tuonne gallerian puolelle, kun siellä oli asiaa aiheesta jo ennestään.