26

Vs: Foorumi uudistui

Bonsainisti kirjoitti:
Esa67 kirjoitti:

Niinkö, että, jos on ongelmia, niille ei kannata/pidä tehdä mitään, koska se ei koske juuri minua?

Kannattaa ja pitää, jos työmäärä suhteessa saavutettuun hyötyyn on edes kohtuullinen foorumin ylläpitäjän kannalta. Kaikkia kun ei voi koskaan miellyttää, teet niin tai näin.

Jep, jep... Kyseenalaistin alustan valinnan (sen toiminnan), mutta jos se sinulla toimii hyvin, niin mikäs siinä. Sitten se varmaan on riittävän hyvä.

Jos tuo kommentti olisi tullut ylläpidolta (tai siis se, että sille ei ikävä kyllä pysty tekemään mitään), niin homma olisi ollut OK. Mutta että joltain muulta täältä forumilta; kaveri, joka sanoo, ettei hänellä ole ongelmia, joten anna olla... Toivon todellakin, ettei sinusta tehdä ylläpitäjää mihinkään forumiin, jossa itse vierailen.

Vai oliko kyseessä oman hännän nosto: "...omilla sivuillani yli 20 000 käyntiä"...

Life too hectic for you? Try training bonsai.

27 Viimeksi muokannut Bonsainisti (06.11.2006 21:39:49)

Esa67 kirjoitti:

Jos tuo kommentti olisi tullut ylläpidolta (tai siis se, että sille ei ikävä kyllä pysty tekemään mitään), niin homma olisi ollut OK. Mutta että joltain muulta täältä forumilta; kaveri, joka sanoo, ettei hänellä ole ongelmia, joten anna olla... Toivon todellakin, ettei sinusta tehdä ylläpitäjää mihinkään forumiin, jossa itse vierailen.

Kommentti tuli minulta, ja oli oma mielipiteeni. Jonka jopa perustelin, mutta siitäkin löysit sanomista. Jos ei keskustelufoorumilla oman mielipiteen (jossa on ehkä ajateltu asoita muidenkin, tässä tapauksessa ylläpitäjän, kannalta) esittäminen sovi sinulle, toivon todellakin, ettet vieraile missään foorumilla, mihin minusta on "tehty" ylläpitäjä.

28

Joo, vaikka melkein mennäänkin aiheen ohi (ei ihan) ja saattaa aiheuttaa ihmisille näppylöitä, niin kaiken uhallakin päätin vielä jatkaa keskustelua tästä. Aloitanpa tällä kertaa hieman kauempaa - katsotaan meneekö paremmin.

Yritin esittää pahan turhautumiseni johdosta ylläpidolle, että tässä alustassa on ikäviä ongelmia. Ongelmia jotka vaikuttavat siihen, että muutenkin hiljaisen forumin käyttö jää ainakin omalta osaltani näiden ongelmien takia lähes kokonaan lukematta. Ehdotin vain yhtenä mahdollisena syynä käyttiksen, mutta itse asiassa muistelen, että myös duunikoneeni (W2K) on törmännyt vastaaviin ongelmiin.

Noh tuohon sitten tartuttiin erään käyttäjän toimesta ja kommentoitiin, että hänellä homma toimii hyvin, joten... Tuohan on puhdasta v....lua! Nostaa karvat välittömästi pystyyn...

Hieman on jo vettä virrannut Vantaassa, joten jos nyt sitten hieman rauhoituttuamme, voidaan kysyä uudestaan: onko muilla ollut samoja ongelmia? Ei tuo ihan normaalia ole - olen käsittääkseni törmännyt muuallakin samaan alustaan (en ole 100-varma) ja niissä tuo ominaisuus on mielestäni toiminut oikein. Itselläni näyttäisi taas nyt toimivan hyvin tälläkin forumilla - tosin nyt on taas duuniläppäri alla (ja siinä W2K).

Entä tiedätkö Janne, onko alustassa tällä välin tehty jotain muutoksia?

29

Mulla näyttäisi toimivan uusien viestien näyttö ihan ok, sekä WXP:ssä että Linuxissa. Uudet viestit näkyvät sinisellä neliöllä pääsivulla ja alavalikoissa, ja [Uudet viestit]-linkillä pääsee siihen kohtaan säiettä, mistä alkaa lukemattomat viestit.

Joskus aikaisemmin näissä oli joitain ongelmia, mutta mielestäni ne ovat jo korjaantuneet. Minä pidän erityisesti tuosta [Uudet viestit]-linkistä, jota ei aiemmin ollut tarjolla. Enää ei tarvitse selata ketjua ja itse etsiä, mistä ne uudet viestit alkavatkaan.

30

Tuo uusien viestien merkkaaminen luetuiksi automaattisesti ei itselläni näytä toimivan ihan pomminvarmasti. Eli:

Kun tulen foorumiin, foorumi näyttää ihan oikein osiot, joissa on uusia viestejä. Avatessani haluamani osion, myös siellä näkyy hyvin missä säikeissä on uusia viestejä. Foorumi ei kuitenkaan näytä osaavan päivittää säikeitä luetuiksi automaattisesti poistuessani säikeestä. Näin ollen luetuksi merkkaaminen pitää tehdä manuaalisesti (epäkäytännöllistä). Toisinaan foorumi näyttää osaavan päivittää aiemmin luetut säikeet luetuiksi, jos poistun välillä foorumin saitilta ja tulen uudelleen... mutta tämäkään ei tunnu toimivan aina.

Linkki, joka näyttää uusia viestejä sisältävät säikeet sitten edellisen käynnin, toimii ok.

Summa summarum: omassa käytössäni foorumi tuntuu pelittävän riittävän hyvällä tavalla, mutta lieviä puutteita on. Alustana minulla muuten "mainstreamia": Win XP + Firefox.

ps. Edellä käydyn keskustelun juupas-eipäs -väittelyn voisi jo vähitellen lopetella. Ylläpidon tavoitteena on varmasti foorumi, jota kaikki pystyvät käyttämään käyttöjärjestelmäalustasta ja selaimesta riippumatta. Toivottavasti ongelmiin löytyy ratkaisu ja kaikki osapuolet voivat olla tyytyväisiä.

31

Toimivuus minullakin samaa luokkaa kuten Annella. Aikaisemmin oli pientä ongelmaa. Enää ei. Ja WinXp + Firefox 2.

32

Esa67 kirjoitti:

Yritin esittää pahan turhautumiseni johdosta ylläpidolle,

Noh tuohon sitten tartuttiin erään käyttäjän toimesta ja kommentoitiin, että hänellä homma toimii hyvin, joten... Tuohan on puhdasta v....lua! Nostaa karvat välittömästi pystyyn...

Huoh... Kovin tuntuu eräällä käyttäjällä olevan rima alhaalla, minkä hän tulkitsee v***uiluksi. Jos tuota ehkä jatkossa esiintyikin, aloittaja en ollut minä.
Noh, nyt on tähän ketjuun tullut pyynnöstä muitakin kommentteja softan toimivuudesta, ja pääosin tyytyväisiä tuntuvat käyttäjät olevan. Jopa käyttiksestä riippumatta!

Ja jotta tähän hiukka asiaakin tulisi, niin edelleenkin toivon, että linkit aukeaisivat uuteen ikkunaan...

33

Nyt olisi taas oikeaakin palautetta. Tulin sisään Forumiin ja ainakin kolmella aihealueella oli sinisiä täppiä eli lukemattomia posteja. Luin yhden (tämän säikeen) ja poistuin koneeltani tunniksi (arvio). Olin jättänyt tämän säikeen viimeiseen viestiin auki ja kun reilun tunnin jälkeen palasin koneelleni ja klikkasin sisällysluetteloa, oli kaikki aihealueet merkityt luetuiksi!

Eli ei niihin vieläkään voi oikein luottaa - pitäisi muistaa ulkoa tai lukea päivämääristä ja kellonajoista, mihin ketjuihin on tullut lisäyksiä. Tiedän forumeita, jotka eivät välitä, onko poistunut forumista välillä tai ei, mutta kaikki luetut yksitellen näkyvät lukemattomina, jos niissä ei ole käyty lukemassa viestejä. Tämä olisi se paras tapa. Päivittää viestikohtaisesti viesti luetuiksi.

Linkistä etusivulla - viimekäyntini jälkeen - ei näkynyt uusia viestejä sielläkään.

Käyttis ja selain: W2K ja Firefox 1.5.0.8

34

Onpas hämärä juttu, kun muilla toimii vastaavalla kokoonpanolla.
Itse oikein testailin varta vasten IE 6.0 ja Firefoxin 1.5.0.8, W2k ja XP käyttiksillä.
En kyllä usko, että tolla käyttiksellä on tähän mitään vaikutusta.

Palsta tuskin käyttää mitään cookie tms kikkareita, joiden normaalin toiminnan saisi tietoturvaa kiristämällä sekaisin?

35

tri Forsbacka kirjoitti:

En kyllä usko, että tolla käyttiksellä on tähän mitään vaikutusta.

Jep, en usko, että käyttiksellä on merkitystä. Itse käytän NoScript extensiota, jolla voisi olla merkitystä, mutta olen antanut luvan bonsai.fi:lle ajaa scriptejä, joten senkään ei pitäisi olla syynä.
Olisiko tuossa jokin aikarajoitus, jonka jälkeen viestit merkitään luetuiksi?

36

Noh, annetaan sitä positiivistakin palautetta eli skinien käyttöönotto on hyvä asia! cool

37

Uuhh.. Nyt joutuu vähän vetämään sanomisiaan takaisin. Ei toimi minullakaan ihan normaalisti, tuo viestien luetuiksi merkkaaminen.
Kävi niin, että kun vastasin ensimmäiseen lukemaani uuteen viestiin, menivät kaikki uudet viestit luetuiksi.
Tämän jälkeen "edellisen käyntisi jälkeen tulleet" -toiminto, näytti vain yhden uuden viestin, joka oli tuo omani, jonka juuri kirjoitin.

38

Esa67 kirjoitti:

Noh, annetaan sitä positiivistakin palautetta eli skinien käyttöönotto on hyvä asia! cool

Älä juhli liikaa, koska tuota ei ole tehty tarkoituksella tongue

Päivitin softan uudempaan versioon ja tietysti nuo oletusskinit siinä samalla sitten siirtyivät palvelimelle. Aiemmin poistin ne, mutta jätetään nyt sitten käyttöön smile

Niin ja tuo päivitys ei tosiaan ongelmaa korjannut, eli pitää jatkaa tutkimista. Ihmetyttää vaan, etteikö muilla foorumeilla ole tätä samaa ongelmaa punbb:n kanssa.

Lisäys: Tutkin tuota nyt heti hieman ja tuollaiseen törmäsin:

PunBB.org Forums kirjoitti:

PunBB does not have read/unread functionality. All the indicators show is whether the topic has new posts since your last visit. Reading the topic makes no difference.

Eli pahalta näyttää, mutta toivottavasti joku modi löytyisi.

"A garden is the best alternative therapy"

39

En tiiä johtuuko tästä uudesta pohjasta, mutta oon huomannut että kun kirjottaa uuden threadin niin pitää muistaa painaa ruksi siihen Tilaa tämä kanava. Oisko mahdollista saada se automaattiseksi, kun aina ei muista painaa ruksia. Ihmettelee vaan kun ei tule sähköpostiin ilmoituksia vaikka omiin juttuihin on vastattu..

40

mizako kirjoitti:

En tiiä johtuuko tästä uudesta pohjasta, mutta oon huomannut että kun kirjottaa uuden threadin niin pitää muistaa painaa ruksi siihen Tilaa tämä kanava. Oisko mahdollista saada se automaattiseksi, kun aina ei muista painaa ruksia. Ihmettelee vaan kun ei tule sähköpostiin ilmoituksia vaikka omiin juttuihin on vastattu..

Ai että oletuksena sähköpostia aina kun ketjuun on vastattu? Kuullostaa minusta aika turhalta. Itse en ainakaan tuollaista tarvi, en tosin muista tiedä. Ei se varmaan niin iso vaiva ole, kun et sinäkään niitä ketjuja nyt NIIN paljoa aloittele? :)

Niin ja tottakai se johtuu tästä uudesta foorumista. Se on asetus, tahallaan päätetty noin. Eikä siis minun toimestani

"A garden is the best alternative therapy"