1

Aihe: Miten saatais vähän eloa tänne?

Olisiko ideoita, että miten saataisiin edes vähän eloa tähän foorumiin? Jotain mainostamista ehkäpä...? Jotain on ainakin yritettävä, eikö?

2 Viimeksi muokannut kuhina (16.07.2007 23:29:45)

Vs: Miten saatais vähän eloa tänne?

Joo mä oon seurannut tätä foorumia nyt muutaman kuukauden ja oon pannut merkille, että hiljaista on.
No nyt loma-aikaan väki karkaa pois koneiden äärestä, mutta varmastikin jotain kannataisi yrittää tehdä...
Mä oon ite hyvin "nuori bonsai-ihminen" ja toivoisinkin, että täällä olisi alue jossa saisi olla tyhmä ja innostunut.
Joissain keskusteluissa on ollut semmoinen meininki, että aloitelijat älköön vaivautuko.
Tätä vahvistaa sekin, että tänne on kitjautunut käyttäjiä n. 500 ja n. 80% niistä ei ole hiiskahtanutkaan.
NO - MUTTA TÄÄ FOORUMI ON KUITENKIN TOSI HYVÄ (joka ilta pitää tarkastaa mitä olette kirjoitelleet)!!!

3 Viimeksi muokannut tri Forsbacka (17.07.2007 00:06:09)

Mä oon vähän erimieltä (kuten aina).
Mun mielestä täällä ei ihan hirveesti oo ketään tylytetty, vaikka olis kysellyt miten "tyhmiä".
Toinen juttu on jos on syytä tylyttää. Joskus sitä on. Ei kyllä sellaistakaan tule nyt äkkiä täältä mieleen.
Onhan se sitten kyllä vähän niinkin, että jos hifistellään jossain topicissa jonkun maa-aines seosten välillä tai olisiko parempi kastella päältä vai alta, että voisiko sillä teoriassa ehkäistä mineraalikertymiä ja joku alkaa siinä kyselemään, että miten usein sitä bonsaita nyt sitten kastellaan, niin ei siihen siinä kukaan vaivaudu vastaamaan.
Monet kysymykset on kirjoitettu niin puutteellisin tiedoin, että niihin ei vaan voi suoralta kädeltä vastata oikein mitään.
Nyt tietysti on vähän huonoa, kun ei hakukaan toimi, niin ei voi käskeä senkään kimppuun.

Ongelma yleensäkin on se, että aktiivisia kirjoittajia on se 15 jos sitäkään. Jos vaikka nappaa tuolta listan niistä, ketkä on postannu eniten, niin yli 50 viestin pääsee 18 aktiivista. Yli sadan yltää enää 8 kirjoittajaa ja joku urpo on yksin ihan omalla sataluvullaan...
Keskustelijoita vain on niin vähän, että varsinaista keskustelua ei synny.  Ja ei vissiin oikein ole puheenaiheitakaan. Itsellä ei ole pitkään aikaan ollut mitään järkevää syytä avata uutta topicia. Ei ehkä koskaan.
Nyt olisi pari puuta, joista voisin pistää kuvan ja kysyä raadin mielipidettä. Pitää nyt katsoa, jos vaikka vaivautuisin...

Jaaha. Pitäskö vielä ottaa kuudeskin kalja, näin maanantain kunniaksi?.. On tää lomailu vaan hienoa!
Huomenna sitten taas ihmettelemään niitä bonsaiden lomakastelupatentteja.
Niistäkään en kirjoita, kun ne ruodittiin jo viimekesänä. Käytä hakua! smile
-Miedosti humalainen, lomaileva tri Forsbacka

4

Olin viikon vuokramökillä Orivedellä. Tai siis siellä lähistöllä. Siksi olen ollut vaiti.

Senkään takia ei varmaankaan ole niin paljon keskustelua, kun bonsain kasvattaminen on melko hidasta. Tarkoitan lähinnä sitä, että bonsain eri hoitovaiheiden välissä saattaa mennä kuukausia, vuosiakin.
Onhan täällä vähän hiljaista. Mutta en usko, että mainostaminen tjms. auttaisi ollenkaan. Niitä jäseniä ainakin on tarpeeksi, mutta eivät vain ole aktiivisia. Miksi siis oletat, että jos olisi enemmän jäseniä, olisi enemmän keskustelua?

Meitä kaikkia musta kuolo päähän koppaa.

-Aleksis Kivi

5

How about if we start to conversate in English? Is it possible to start an English thread, as a compliment for those abroad, who by some mistake get lost here?

English spoken thread could be a way to get foreign friends, and later on, maybe some seeds and seedlings.

Också svenskaspråkiga entusiaster kunde visitera här, om denna saijten annonserade på deras sidor.

Nii, jotta jos laitettaisi vieraskielisille vieraille vaikka siementen/taimenten vaihtopalsta, siellä voisi itsekukin sitten kommenteerata niille.

6

I don't think that is a good idea. When/if a foreigner (that speaks English or Swedish) accidently visits Bonsaifi, and sees it's written in a foreign language that they can't understand (Finnish in this situation), they probably leave. They think it's all written in that certain laguage.

Meitä kaikkia musta kuolo päähän koppaa.

-Aleksis Kivi