1

Aihe: Firefox ei löydä bonsaifi.nettiä?

Onkos tullut vastaan aiemmin teille? Työpaikalla sivut avautuvat heti (explorer), commarilla sivut löytyy myös mutta pöytäkone ilmoittaa, että tarkista osoite...ottaa päästä!

2

Vs: Firefox ei löydä bonsaifi.nettiä?

Työpaikalla löytää exlporer, ja kotona löytää Firefox, ei mitään ongelmia.

Ainoa mikä häiritsee, on se, ettei linkit aukea uuteen ikkunaan, kun minulla on tapana poistua linkistä sulkemalla se...ja sitten lennän pihalle bonsaifistä, ja kun loggaan uudelleen sisään, se ei enää näytäkään lukemattomia kirjoituksia boldina....eli pitäisi opettaa keskushermosto uudelleen, painamaan back-nappia, taitaa mulla sellainen olla tuossa hiiressäkin, kun joskus kun olen kirjoittanut pitkän sepustuksen jostain männyn talvettamisesta, ja meinaan painaa lähetysnappia, niin hipaisenkin peukalolla hiiren "edellinen sivu"-nappia, ja hieno kirjoitukseni katoaa bittiavaruuteen, jossa sitä ei lue Erkkikään....

3 Viimeksi muokannut Bartimaeus (18.08.2007 09:52:42)

Minulla toimii bonsaifi.net mainiosti Mozilla Firefoxilla. Internet Exploreria en käytä ollenkaan, enkä mitään muitakaan selaimia. En sitten tiedä, mistä tuo johtuu. Ehkäpä sinun (Oliko se työpaikalla?) käyttämäsi Firefox on kieltänyt tämän sivun jostain syystä. Katsoppa asetukset ensi kerralla.

cosmichd kirjoitti:

eli pitäisi opettaa keskushermosto uudelleen, painamaan back-nappia, taitaa mulla sellainen olla tuossa hiiressäkin, kun joskus kun olen kirjoittanut pitkän sepustuksen jostain männyn talvettamisesta, ja meinaan painaa lähetysnappia, niin hipaisenkin peukalolla hiiren "edellinen sivu"-nappia, ja hieno kirjoitukseni katoaa bittiavaruuteen, jossa sitä ei lue Erkkikään....

Minulla on sama juttu; hiiren vasemmalla puolella on nappi, joka vie takaisin edelliselle sivulle. Ja minulle käy usein kuten sinulle - painan sitä nappia vahingossa (on helppoa painaa sitä vahingossa) kirjoittaessani jotain (pahempiakin tapauksia kuitenkin on), ja hups, teksti katosi.
Sen tekstin saa kuitenkin takaisin. Paina "siirry seuraavalle sivulle"-nappia selaimessasi ja kopio teksti. Sitten tee uusi viesti ja liitä teksti uuteen postaukseen.

Meitä kaikkia musta kuolo päähän koppaa.

-Aleksis Kivi

4

Töissä kyllä löytää sivut nopeasti. Olin katsos pitkään ihmeissäni kun bonsaifi.net löytyy googlettamalla (kotona) mutta sivut eivät koskaan auenneet. Luulin, että sivut on "kuolleet ja kuopatut" eli ei toiminnassa. Yllärikseni sivut aukenivat duunipaikalla josta nytkin kirjoittelen.

Omituinen ongelma mutta jos joku hoksaa/tietää ongelman ja sen ratkaisun niin olisin kiitollinen. Yritän myös katsella, että oisko jostain syystä selaimeni blokannut sen..

5

cosmichd kirjoitti:

Ainoa mikä häiritsee, on se, ettei linkit aukea uuteen ikkunaan, kun minulla on tapana poistua linkistä sulkemalla se.

Tottuneena Firefox käyttäjänä pari vinkkiä.
Keskimmäinen nappi avaa linkin taustalla uuteen välilehteen
  Sama saadaan aikaiseksi CTRL+vasen nappi
SHIFT+keskinappi = uusi välilehti vanhan päälle
SHIFT+vasen nappi = uusi ikkuna

Paina välilehden otikkoa keskinapilla sulkeaksesi sen. (ei tarvitse sihdata sitä raksineliötä..)

SHIFT+rulla alas = edellinen sivu
SHIFT+rulla ylös = seuraava sivu
CTRL+rulla alas = isompi fontti
CTRL+rulla ylös = pienempi fontti

Itselläni on Linux käytössä, mutta muistaakseni nämä on ihan perus asetuksissa sisäänrakennettuina firefoxissa huolimatta käyttiksestä tai yleisistä selaimen asetuksista. Jos englanti sujuu, niin tässä tällainen mukava linkki firefoxin ominaisuuksista jotka ovat ainakin omaa internetselailua helpottaneet valtavasti, selaimen ulkonäöstä turvallisuuden kautta aina sivujen latautumisen mukavuuteen asti.
http://www.tweakguides.com/Firefox_1.html

Muistutan kuitenkin olemaan varovainen ja kokeilemaan vaan asioita joita uskaltaa koittaa. Tuo opas aloittaa perus asetuksista ja jatkaa siitä eteenpäin sellaisiin juttuihin joita ei "raksi ruutuun" menetelmällä voi tehdä. Muistathan aina tehdä bakupin tärkeistä asioista, kuten kirjanmerkit jne. ennen lelikkiin lähtöä smile

Suosittelen myös katsastamaan Firefoxin lisukkeita jotka mukavoittavat ja helpottavat uiskentelua täällä bittien seassa!

sakari

6

Kiitoksia, paljon uutta opittavaa!

Mutta : SHIFT+keskinappi = uusi välilehti vanhan päälle, mulla on kaksi nappia, niitten välissä rulla, ei avaa uutta välilehteä. Shift ja rullan painaminen alas muuten sulkee ikkunan.

7 Viimeksi muokannut sm4tik (18.08.2007 19:51:04)

cosmichd kirjoitti:

Mutta : SHIFT+keskinappi = uusi välilehti vanhan päälle, mulla on kaksi nappia, niitten välissä rulla, ei avaa uutta välilehteä. Shift ja rullan painaminen alas muuten sulkee ikkunan.

..Hassua, voi olla että linuxissa on joitain eroja syystä että: ennen firefoxia käytetyimmissä selaimissa pikavalinnat ovat toimineet noin. No, tiedä noista, pitäisi asentaa windowsi jossain vaiheessa taas jollekin koneelle että pääsisi testailemaan tollasiakin ettei tule ihan puutaheinää puhuttua wink Muistaakseni kuitenkin nuo on toiminut niillä koneilla joissa on XP asennettuna. Voin kyllä hyvinkin muistaa väärin.
Tuo "keskinappi" on siis rulla kun sitä painaa, eli ei vieritä vaan käyttää tavallisen napin tapaan. Minullakin on ihan perus rullahiiri eli juurikin "kaks-nappia-ja-rulla" enkä oikeastaan vielä ole löytänyt tarvetta noille jo aiemmin mainituista multi-moni-nappi-hiirille. Ehkä jos pelaisi pelejä niin saisi vaihdettua pyssyä nopeammin big_smile

EDIT: mutta tottahan tuo on että vähän hämää ettei linkit aukea uuteen ikkunaan. Joutuu jokaisella eri sivustolla toimimaan eri tavalla ja yrittää muistaa missä sitten mitenkin piti tehdä. Joten foorumin ylläpidolle terveiset!

sakari

8

http://lesliefranke.com/files/reference … sheet.html
Tuollanen löyty vielä ajan kuluksi, siinä on windowsin firefoxin yleisimmät shotcutuit (mitä lie suomeksi) näppäimistölle ja hiirelle.

sakari

9

Suosittelen Firefoxissa "Tabbrowser Preferences" lisäosaa. Sillä saa konffattua lisäominaisuuksia välilehtien käyttöön.
Linux ja Firefox kotona
Wintoosa ja Firefox duunissa.
Hyvin löytyy nämä sivut molemmilla.

Löytää tuo kone duunissa nuo sivut hyvin myös IE7:lla. (Tiedän, tiedän... mutta IE7 on duunissa oltava intranetin takia, joka on konffattu käyttämään sitä.)

Life too hectic for you? Try training bonsai.