1

Aihe: Ruukkupuu

Tietääkö kukaan, mitä se Ruukkupuu meinaa? Lopettaako ne nyt sen hyvän lehden kokonaan? Olisihan tuolle varmaan lukijoita löytynyt...

"Beelzebub has a Devil put aside for me, for me, for meeeeee....!"
  - Queen: Bohemian Rhapsody -

2

Vs: Ruukkupuu

Ei kokonaan, mutta muuttuu kerran vuodessa ilmestyväksi. Ja laajentaa aihepiiriään, eli ilmeisesti muuttuu entistä vähemmän bonsaipainotteiseksi...

3

PeelsePuupi, mikäli olet tilaaja, niin varmaankin olet saanut Ruukkupuun päätoimittajan kirjeen. Kirjeessä selvitettiin jotakuinkin samat asiat, mitä nykyään löytyy myös Ruukkupuun sivuilta - lehti siis muuttuu vuosijulkaisuksi jne.

Lähetin eilen mailia päätoimittajalle, jossa kyselin lehden kuulumisia ja erinäisiä tarkennuksia. Voin vaikka raportoida asiasta myös tänne, jos jotain tietoa jossain vaiheessa tihkuu...

4

Okei. Olen tilaaja juu, mutta en ole mitään kirjettä kyllä saanut (johtuu varmaan juuri muuttuneesta postiosoitteesta...). No höh, eihän siinä lehdessä ennenkään ollut kuin puolet bonsaijuttuja, ja loput jotain kukka-asetelmia... Ei pahalla kukka-asetelmien harrastajia kohtaan, mutta siitä aiheestahan taitaa olla jo pari omaakin alan erikoislehteä olemassa. Luulisi nyt, että Suomessa sen verran bonsaiharrastajia on, että alan erikoislehti olisi menestynyt. No jaa, ei kai sitä kerran vuodessa ilmestyvää lehteä kannata tilatakaan, kai tuon irtonumeronakin voi ostaa smile

"Beelzebub has a Devil put aside for me, for me, for meeeeee....!"
  - Queen: Bohemian Rhapsody -

5

Onko kenelläkään mitään tuoretta kerrottavaa tästä Ruukkupuu-lehden tilanteesta?

Lopetin tilaukseni saatuani viime vuoden lopulla tuon päätoimittajan kirjeen, joten mitään tiedotteita ei ainakaan lehden suunnalta ole enää tullut. En ole myöskään nähnyt lehden uutta numeroa kaupan hyllyillä.. Lehdenhän piti ilmestyä keväällä 2008 entistä ehompana ja kevät alkaa kääntyä vähitellen loppusuoralle. Lehden web-sivustokaan ei ole näyttänyt saavan uutta ilmettään vaan nuo samat ilmoitukset kummittelevat siellä edelleen.

6

Ei nyt ihan tuoretta, mutta jotain kuitenkin...Tilasin lankaa ja akadamaa kyseiseltä firmalta yli puoli vuotta sitten...kun mitään ei ensimmäiseen kuukauteen tilauksestani kuulunut otin yhteyttä...kyselyni jälkeen tuotteet luvattiin toimittaa minulle heti...VIELÄKÄÄN en ole tuotteita saanut...

“Don’t make your tree look like bonsai, make your bonsai look like tree” - John Naka

7 Viimeksi muokannut cosmichd (12.05.2008 18:27:34)

Tein itse lankaa. Löysin yhdeltä siirtolavalta aimo nipun talosta purettua vanhaa sähköjohtoa. Panin johdot kiepille ja kiepin saunan pesään, ja poltin siellä pesällisen puita. Saunomisen lopulla sain tulipesästä hyvää ja ennen kaikkea ilmaista hehkutettua kuparilankaa kaikenlaiseen sitomiseen.

Kissanhiekka, S-ketjun kaupoissa myytävä Rainbow-kissanhiekka hakkaa akadaman mennen tullen.

Sain Ruukkupuu-lehden viime kes'nä synttärilahjaksi. On tainnut yksi numero tulla.

Taitaa Suomessa olla liian pieni tilaajakanta.

8

Mr.Grower kirjoitti:

Ei nyt ihan tuoretta, mutta jotain kuitenkin...Tilasin lankaa ja akadamaa kyseiseltä firmalta yli puoli vuotta sitten...kun mitään ei ensimmäiseen kuukauteen tilauksestani kuulunut otin yhteyttä...kyselyni jälkeen tuotteet luvattiin toimittaa minulle heti...VIELÄKÄÄN en ole tuotteita saanut...

Jaa että näin...

Itse tilasin muutama viikko sitten myös tuolta puodista ja otin yhteyttä kun ei tavaroita vähän päälle viikkoon kuulunut. Sain viestin jossa sanottiin viivästyksen aiheutuneen siitä ettei kaikkia tavaroita ollut heti varastossa. Parin päivän päästä sitten sain sitten tilaamani tavarat joten kyllä ainakin omalla kohdallani palvelu pelasi.

9

Itse itselleni vastaten... ja tiedoksi muille:

Sain tänään mailia Ruukkupuu-lehdeltä, jossa kerrottiin vuosijulkaisu 2008:n olevan käsillä. Julkaisu siis ilmestynee lähitulevaisuudessa (vaikkei lehden web-sivuilla taida asiasta olla vielä mitään mainintaa). Painos tehdään kysynnän mukaan, joten lehden haluavat voinevat ottaa yhteyttä toimitukseen, elleivät ole jo tilaajia.

10

Päivitetäänpä tätäkin säiettä...

Ruukkupuun vuosijulkaisu 2008 ilmestyi kesäkuun alussa. Lehden kotisivut (http://www.ruukkupuu.fi) eivät ole uudistuneet ennakkosuunnitelmien mukaisesti, mutta lehden uuden numeron julkaisusta on pieni tiedote:

"RUUKKUPUU2008

Vuosijulkaisu ilmestyy 2.6.2008. Lähetä viesti info@ruukkupuu.fi ja varaa omasi hintaan 6,5€."

Tilasin lehden itselleni ja kommenttejani voi halutessaan ihmetellä kotisivujeni Päivitykset/Uutiset -sivulta (ts. etusivulta, päivitys 13.6., http://www.kolumbus.fi/antsanbonsai/). Joka tapauksessa lehteä on nyt saatavilla.