1

Aihe: kasvien kömmähdykset

tämä viestiketju on niin kuin otsikosta näkyy tarkoitettu omien kasvien kömmähdyksille.
kasvien ei välttämättä tarvitse olla juuri bonsai puita.
esim. olin kastelemassa petuniaani joka oli kerrostalon ylimmäisen kerroksen parvekkeella ja kun käännyin niin hups,
se putosi kymmenen kerrosta suoraan asfalttiin.

oma kertomuksen sattui eräälle kaktuksistani:
olin siivoamassa huonettani muutama vuosi sitten kun aijoin ruveta pyyhkimään pöytään niin käteni osui kaktukseen ja se putosi päydälta.
sain sen kuitenkin kiinni mutta sain ikäviä piikkejä kämmeneeni ja kaktukseen tuli halkeama ja se alkoi siitä kuivumaan.
nyt se samainen kaktus on edelleen pöydällä mutta siinä on valtaisa lommo keskellä runkoa josta olen nyppinyt vähän sitä kuivaa pois
ja sieltä on pajastunut uutta vihreää.

eli kertokaa omien kasviesi onnettomuuksista tänne
ja kuviakin voi lähettää.

olisin iloinen jos edes juku vastaisi roll

2

Vs: kasvien kömmähdykset

Täähän on hauska idea!

Joo oma tarinani tapahtui kun olin 10v. Innostuin kamalasti kaktuksista koska niissä oli piikkejä.
No itse ostin semmosen pallon jossa oli isot piikit ja isä osti semmosen "Mikki Hiiri" kaktuksen
jossa ei ollut piikkejä, no ei ainakaan näkynyt. Sitten kotona isosisko huomasi että se oli tosi
pehmeä joten kaikki kokeilimme ja hieroimme sitä käsiin. Sit huomenna meidän kädet oli täynnä
pieniä punaisia piikkejä ja jokaisen kädet turpos!

W00t Mä TAPASIN Opethin! - Mikael Åkerfeldt    /,,/
AJAJAJaaaa!!   tatatatataaa...                    ps. en oo hullu.

3

auts! pikku veljelläni oli myös semmoinen litteä lehtinen kaktus jossa oli pehmeät piikit. mutta isosisko hermostui sille koska ne piikit ei lähteny irti vaatteista ja sen takia yksi paitakin piti laittaa roskiin.

4

toissakesänä olin leikkaamassa omakotitalomme nurmikkoa äitini pyynnöstä (käskystä) ja rauhassa leikkasin ensin isot alueet ja sitten siirryin vaikeampiinkohtiin (lähelle äidin kukkapenkkiä yms. kasveja) sopivasti naapuriimme muuttanut komea nuori mies tuli koiransa kanssa talomme ohitse pyörätietä pitkin.. ´Hän huudahti minulle moi ja nosti kättänsä, tottakai itse huusin takaisin ja nostin omaa kättäni jota ei olisi kannattanut sillä ruohonleikkuri teki jämäkänkäännöksen ja "suistui" äidin kukkapenkin läpi mustaviinimarjapusikkoon.. oli siinä äidille selittämistä miksi kukkapenkissä menee ruohonleikkurin mentävä polku ja miksi ruohonleikkuri oli jumittanut itsensä viinimarjapusikon paksuimpiinoksiin.. empä sen jälkeen ole saanut leikata nurmea vaikka kuinka olisin halunnut..

ja onhan minulle käynyt niinkin että olin kukkakaupassa. Näin pyödällisen rakel puita, komeita sellaisia.. tottakai menin pöydänluo ja aloin tarkastelemaan komeinta minkä voisin ottaa mukaani.. eturivissä ei tietenkään ollut mitään hyvännäköisiä, eikä kyllä ollut seuraavassakaan sen kummempia, mutta jotenkin onnistuin pienestä raosta kukkien keskeltä bongaamaan "komeimman" yksilön ja tottakai halusin sen lähemmäksi että voisin tarkastella sitä.. noh nojauduin pöytää vasten ja kurkottelin pöydänkeskikohtaa kohti ja yritin saada kukka purkista tai oksasta tai mistä tahansa kii että voisin hivuttaa sitä lähemmäksi.. lopulta jalkani eivät osuneet lattiaan ja olin mahallani pöydällä kaikessa multa-vesi-lehtiseoksessa ja yritin kurottaa purkkiin, no enhän minä yltänyt.. huomasin pitkähkön kepin missä oli koukuntapainen sydeemi päässä otin sen tottakai ja yritin uudelleen (tässä välissä äitini katsoi kuin hullua..) Lopulta sain pujotettua koukun puun ympärille parikertaa kokeilin oliko se nyt tukevasti kepinnokassa kii ja lopulta kunnon nykäisy.... arvatakkin voi mitä tapahtui.. puu tottakai katkesi.. helahdin täysin punaiseksi en tiedä oliko se epätoivoa vai häpeää kun menin sen katkaisemaan.. mutta täytyy kyllä sanoa etten ole koskaan lähtenyt niin nopeaa pöydän äärestä kävelemään johonkin suuntaan ettei kukaan voisi syyttää minua siitä.. xD en ole sen koommin samassa kukkakaupassa käynyt..

5

aijai puu ja kukkapenkki parka yikes

6

Kukkakaupassa osataan täälläkin. :'D
Pienempänä kun kukkakaupan ulkopuolella oli pieniä ruukkuja täynnä ruusuja.
En sitten ymmärtänyt 4 vuotiaana, että ne pitää ostaa joten raahasin yhden ruukun
autoomme. Äiti siinä sitten kyseli, että mistäs minä tuollaisen sain.
Ainoa mitä suostuin sanomaan oli: "Ostin."

Jos ei osaa, pitää yrittää.

7

olipas halpaa ostamista big_smile

8

Jotain sen tapaista. :'DDD

Jos ei osaa, pitää yrittää.