1

Aihe: Jättikurpitsa(Cucurbita maxima)

Onko joku ostanu esim. Lord Nelsonin jättikurpitsan siemeniä tai muuten kasvattanut näitä suuria kasveja?
Itse ostin kaupasta Lord Nelsonin Cucurbita maxima-siemeniä, ja innoissani odotan huhtikuuta että voin istuttaa ne. Jättikurpitsahan on siis kasvi, joka tuottaa ERITTÄIN suuria hedelmiä. Suurin jättikurpitsa on ollut yli 600 kiloinen ja itse kasvi voi levittäytyä jopa 50 neliömetrin kokoiselle alueelle! Ei taida siis olla mitään bonsaiainesta wink

Jos jollain on kokemusta tästä maximasta, niin hän laittakoon tänne siitä juttua. Jos vaikka joku olisi kasvattanut yli tonnin painoisen lol

Itse yritän kasvattaa ainakin niin ison että sen sisälle mahtuu istumaan cool

Mikään ei ole niin tärkeää kuin puutarhanhoito, eikä sekään ole niin tärkeää.

- Kiinalainen sananlasku

2

Vs: Jättikurpitsa(Cucurbita maxima)

Mistä kaupasta niitä saa? Tuommoisiahan pitää panna kasvamaan, syksyllä niistä saa sitten hilloa... tai jotain.

3

huhhah. ei taija mikään normikokonen kasvimaa ihan tuommoselle riittää. big_smile

4

Lord Nelson niitä myy. Itse ostin siemenet Rautiasta. Onnea kasvatukseen! big_smile

Mikään ei ole niin tärkeää kuin puutarhanhoito, eikä sekään ole niin tärkeää.

- Kiinalainen sananlasku

5 Viimeksi muokannut unit 900 (22.04.2010 13:54:46)

mulla oli tommonen. Ehti kasvaa noin 20 cm korkeaksi ja sillä oli kolme kukkaa, mutta syys pakkaset tappoivat sen.
Aika vaikee kasvi esi kasvattaa pitää olla jättimäinen ruukku ,että sen voi esikasvattaa , koska sen pääjuuri kasvaa hirveän nopeaa yli 15 cm alle viikossa kun on itäny ja se itää nopeaa sisä oloissa mulla meni 3 päivää.