1

Aihe: Siemeniä kylvämässä

Näin "kevään koittaessa" pitäisi alka noita siemeniä miettiä, notta olisiko kellään siis tietoa saisiko esmes. Plantagenista jo jotain kelvollista ponsain siementä?
Lisäksi näin lähikaupassa kokonaisia paahtamattomia hasselpähkinöitä, saisikohan sellaisesta tai kastanjasta (liian iso??) jotain?

2

Vs: Siemeniä kylvämässä

Netistä kannattaa varmaan puiden siemenet tilata, sillä Plantagenista löytyy vain yksivuotisten tai monivuotisten ruohovartisten kasvien/kukkien siemeniä... Mutta voihan sieltä ostaa suoraan bonsai-aihioita wink

Mikään ei ole niin tärkeää kuin puutarhanhoito, eikä sekään ole niin tärkeää.

- Kiinalainen sananlasku

3

Aihioita saa kyllä, mutta olen valitettavasti aina onnistunut tappamaan kaikki. Saisiko muuten jostain kaupan hedelmistä siemeniä, jotain eksoottisempaa kuin sitruuna?? Täytyy kokeilla.

4

Jos on isompia supermarketteja niin siellähän on vaikka mitä erikoisia hedelmiä, kannattaa ehdottomasti kokeilla! smile

Mikään ei ole niin tärkeää kuin puutarhanhoito, eikä sekään ole niin tärkeää.

- Kiinalainen sananlasku

5

Mango ilmeisesti on ainakin suht. helppo idättää, bonsaiksi sopivuudesta en sitten tiedä. Mutta jos ei sovi, niin voihan sen jättää jännittäväksi huonekasviksi. smile Puutarha.net -foorumilta löytyy keskustelua ja ohjeita mangon idätyksestä.

6

Mangoa on tullut kokeiltua, hunolla menestyksellä. jos kuitenkin onnistuisi sen idättämään niin kasvaa melkoista vauhtia, ja on tosiaan liian kookas bonsaiksi.

7

Löysin turkista sellaisen kävyn joka ei ole auennut ja varmaan viimevuoden satoa eli pitääkö ne siemenet sieltä laittaa sitten ekana jääkaappiin talvehtimaan?

-jtn muuta tehdä. Mitä?
Kertokaa nopsaan käpy aukeaa kovaa kyytiä... olen nopeuttanut sitä hiustenkuivaajalla big_smile

Bonsaita ei kasvateta hetkessä, vaan siihen menee vuosia...

8

Mad Planta , mistä hankit noita siemeniä. Hankitko kenties viherpajasta tai jostain muualta.

Yksi Bonsai On Miljoonan Bonsain Alku...

9

Tietäjä osta mango ja ota siitä ne siemenet. Oon tehny vesimeloonille samalla tavalla. Toivottavasti toimii big_smile

Bonsaita ei kasvateta hetkessä, vaan siihen menee vuosia...

10

Osta kaupasta erilaisia eksoottisia hedelmiä, avaa ne, ota siemenet ja laita purkkiin.

11

Oon yrittänyt laittaa männyn siemeniä kasvamaan, ja osa on kasvanutkin hyvin sillaseksi 3-4cm pituiseksi mutta sitten ne kuolee. Pitäiskö maa-aines olla happamampi tai jotain? Nyt siis ollut normi kasvimulta-kissanhiekka sekoitus.. Vai pitäiskö vähän oottaa ja käydä jostain metsänpohjaa hakemassa, niissä luulis olevan oikeita aineita..?

Seinät kaatuu, pidän niitä pystyssä. Katto tippuu niskaan sen tuen varmalla otteella. Lattia tulee vastaan sitä avosylin halaan - ja makaan - alla röykkiöiden ja nietosten, jotka talvi päälle kaataa..