1

Aihe: runkojen yhteen kasvatus..

Moro!
Mitä lankaa / narua olette käyttäneet noissa yhteen kasvattamisissa? Mulla on käytössä ollut villalankaa ja joko oon liian hätänen tai sitten se ei vaan toimi...

Seinät kaatuu, pidän niitä pystyssä. Katto tippuu niskaan sen tuen varmalla otteella. Lattia tulee vastaan sitä avosylin halaan - ja makaan - alla röykkiöiden ja nietosten, jotka talvi päälle kaataa..

2

Vs: runkojen yhteen kasvatus..

Tähän saa joku muu antaa oikean vastauksen, voin kertoa mikä ei toimi. Langat ja narut eivät tunnu toimivan. Maalarinteippi toimii, mutta teipin liima jää kaarnaan kiinni. Sähköteippi toimii, jos pysyy kiinni riittävän kauan. Biltemasta ostettu itsevulkanisoituva teippi ei toimi, olisiko liian pehmeätä. Ei purista.

Parhaiten on minulla toiminut se, kun messinkiruuvilla ruuvataan rungot kiinni toisiinsa. Jos rungot ovat pieniä, pitää ruuvienkin olla pieniä. Ruuvin kanta puun takapuolelle, ja se hautautuu sinne muutamassa vuodessa. Kannan voi ruuvata syvälle puun sisään.

Jonkun fiikusryhmän sain tehtyä elmukelmulla ja nippusiteillä.

3

Vs: runkojen yhteen kasvatus..

Itse olen käyttänyt ihan kotinaruakin sitomisessa. Periaatteessa mielestäni melkeenpä mikä tahansa venymätön ja herkästi katkeamaton (myös kosteana) naru/nauha käy.

Tosin parasta mitä olen löytänyt on askarteluliikkeestä ostama muoviniini, jota on tosi helppo sitoa ja sitä on saatavana eri väreissä. Tuolla muoviniini nimellä näyttää olevan tosin monennäköistä nauhaa myynnissä, mutta tuo minun on samannäköistä kuin luonnon niini, mutta valmistettu muovista. Paperiniintäkin on olemassa, mutta sitä ei kannata ostaa se rapsahtaa heti poikki.

"It is art for art's sake." - S. Holmes