Aihe: trooppisia puulajeja

hei, olen tässä kasvatellut muutamia rikkaruohoja ja viimeyönä  lähti innostus bonsain hoitoon, haluaisin selvitä helpolla eli aloittaa kasvattelun trooppisista puista ( helppo vuosirytmi ) käytin hakua enkä löytänyt tietoa, voisitteko linkata minulle paikan josta saisi pistokkaita tai jopa pienen bonsain smile  ps. eka viesti ja huomenna saan rahapuun pistokkaan smile

2

Vs: trooppisia puulajeja

Kokeile haulla: trooppiset/-lajit, aloittelija/t, help(p)o/t, aloittaja/-ystävällinen/set ja muuta mistä haluat tietoa kun tämä foorumi-pohja ei ole mikään kovinkaan uusi, varsinkin hakutoiminto. Tutki kirjastoa ja saatavilla olevaa Bonsai-kirjallisuutta. Pistokkaista en lähtisi aloittelijana kasvattamaan. Osta Mallsai (massatuotettu pieni pre-bonsai josta vuosien päästä voi tulla jotain) tai Potensai (Taimitarhasta oleva puun/pensaan-taimi josta teet juuri sellaisen kun haluat mutta tämäkin kestää vuosia).

Näin pääset alkuun: Lue ekana tämä, suosittelen.
http://www.bonsaifi.net/keskustelu/view … hp?id=1225
Osta mallsai tai potensai ja kokeile sellasta puuta/pensasta jota ei tarvitse kaivaa maahan tai tehdä järeitä lepokausisuojia ja kokeilla onnea että herääkö puu ensi keväänä. Voi niinkin tehdä mutta pitää perehtyä talvetukseen kunnolla koska se ei ruukuissa pitämällä partsilla normaalisti onnistu. Olet hyvillä jäljillä vaikka inspiraatio ruukkupuita kohtaan tuli yhdessä yössä ja tutkiskelit hieman eli päädyit trooppiseen puuhun. Onnea kasvatuksiin ja ole aktiivinen.

Ps. Rahapuista on paljon juttua täälläkin, viimeksi opin niistä sen ettei kannate pätkiä heti siitä mihin luulee uuden oksan tai lehtiä kasvavan koska rahapuut päättää sen itse, ovat kovin itsepäisiä ja osoittaa mieltä. Tai näin minun yksilöllä, noh sain kuitenkin oivan pistokkaan ja puusta voi tulla entistä mielenkiintoisempi kun se päätti itse mihin kasvaa uutta. Toiset sanoo että ei kelpaa mutta toiset sanoo että kelpaa, syy siihen ettei kelpaa on ilmeisesti se että rahapuut kasvattavat nodejen väleihin pituutta ilmeisesti koko eliniän mutta
tätäkin voi kontrolloida eri keinovalaistuksella, mutta vain hieman.

3 Viimeksi muokannut spudroileva kasvattja (24.07.2012 19:53:08)

Vs: trooppisia puulajeja

kiitos, vielä  sellaista että mites onko tää fukien tea trooppisiin kuuluva.... ja tarkotus ois jonkunlaista valasu systeemiä kehitellä smile

edit: poistettu big_smile